KAЯNEME
KAЯNEME

KAЯNEME

راهنمای ارسال گزارش ایمیل به تلفن همراه

راهنمای ارسال گزارش ایمیل به تلفن همراه 

برخی از سیستم های ایمیل دهی در کشورمان هستند که امکان ارتباط میان ایمیل را به خطوط تلفن همراه می دهند. مانند : سرویس پست الکترونیک چاپار (ChMail) ،  پورتال پستچی (پست الکترونیک) ایرانسل ،  سرویس میل فا ،  سرویس email2sms.ir

در «دنباله ی نوشتار...» ، امکانات هر کدام از این سرویس ها به همراه راهنمای مربوطه به صورت فشرده خواهد آمد. اگر چنانچه تمایل دارید بجای استفاده از ایمیل آدرس این سرویس ها (مثلاً اگر دارای کارت ویزیت با آدرس ایمیل سرویس جیمیل هستید،) می توانید با فوروارد (باز ارسال) ایمیل هایی که در سرویس هایی مثل جیمیل دریافت می کنید به آدرس ایمیل سرویس های گفته شده فوق، آنها را همانجا دریافت نمایید. به زبان ساده؛ اگر کسی به آدرس جیمیل شما ایمیلی ارسال نماید، بصورت خودکار یک نسخه از همان ایمیل با فایل های پیوستی (اتچ) را مثلا به ایمیل آدری چاپار میل شما ارسال خواهد کرد. و چاپار میل هم یک گزارش به موبایل شما خواهد فرستاد که مثلا اکنون یک ایمیل از آدرس ایمیل فلان (دوست تان یا ...) دریافت نموده اید. راهنمای فوروارد (باز ارسال) کردن ایمیل از سرویس هایی مثل جیمیل به آدرس ایمیل های گفته شده بالا (مثلا چاپار میل) نیز در انتهای همین صفحه آمده است...
 

هزینه‌ی این سرویس بر پایه‌ی تعرفه‌ی شرکت همراه اول و بر روی قبض تلفن همراه شما محاسبه خواهد شد. همچنین محاسبه بر اساس تعداد کاراکترهای فرستاده شده و به ازای هر ۲۰۰ کاراکتر، ۵۰ تومان انجام می‌گیرد : اختصاص 1 گیگابایت به هر کاربر / براساس تعرفه همراه اول : هر ۲۰۰ کاراکتر ۵۰ تومان / با امکان گذاشتن فیلتر

در حال حاضر این سرویس تنها برای دارندگان خطوط شرکت همراه اول قابل استفاده است و به زودی برای اپراتورهای دیگر نیز ارایه می گردد. تاخیر در ارسال پیامک از طرف اپراتور می باشد و مجموعه سرویس های چاپار دخالتی در تاخیر پیامک ندارد. جهت استفاده از سرویس ارسال رایانامه (پست الکترونیک) از طریق پیامک دو راه در دسترس می باشد راه اول مبتنی بر استفاده از پیامک معمولی در تمام تلفن های همراه است که لازم است کاربر راهنمای کاربری را کامل مطالعه نماید راه دوم استفاده از نرم افزارارسال رایانامه از طریق پیامک است که در حال حاضر تنها برای تلفن های همراه مبتنی بر اندروید ارایه شده است.

 

برخی فایل های مفید آموزشی جهت مرور یا دانلود =

»  معرفی سرویس پست الکترونیک چاپار

»  ثبت نام سرویس پست الکترونیک چاپار

»  ورود و خروج به پست الکترونیک چاپار

»  راهنمای سرویس ایمیل به پیامک

»  راهنمای سرویس ارسال رایانامه از طریق پیامک

 

 

سرویس ایرانسل =

ایرانسل در این سرویس یک نشانی پست الکترونیک برای شما در نظر می گیرد، البته با این ویژگی منحصر به فرد که شناسه نشانی الکترونیک شما همان شماره خط ایرانسل شماست! این سرویس برای کلیه مشترکین اعتباری و دائمی رایگان بوده و ضمن آن، یک نشانی پست الکترونیک تحت دامنه Irancell.ir  مانند (irancell.ir@٩٨٩٣۵١٢٣۴۵۶٧) به شما اختصاص پیدا می کند.

ثبت نام برای سرویس اولیه صندوق پستی الکترونیک ایرانسل برای مشترکین رایگان است. این سرویس شامل ۵٠ مگابایت فضای رایگان برای مشترکین دائمی و اعتباری خواهد بود. البته در صورت تمایل به افزایش فضای صندوق پستی، هزینه آن به صورت ماهانه و یا سالانه ( بسته به نوع اشتراک انتخابی ) از مشترک دریافت خواهد شد.

شما می توانید با مراجعه به سایت www.irancell.ir و پیگیری لینک «خدمات پست الکترونیک ایرانسل» وارد پورتال خدمات صندوق پستی الکترونیک ایرانسل شده، با استفاده از شناسه کاربری و رمز  e-Care یا Vitrin  خود وارد صفحه بعد شوید وسرویس خود را از طریق پورتال تنظیمات (Self care) فعال نموده و کلیه تنظیمات دیگر دلخواه مانند فعال سازی، غیر فعال سازی، تمدید و خرید فضا را نیز انجام دهید. دقت کنید که شناسه کاربری شما همان شماره خط ایرانسل شماست (مثال:٩٨٩٣۵١٢٣۴۵۶٧).

امکانات = قابلیت تنظیم برای نشانی های پست الکترونیک مختلف مانند جیمیل با فوروارد /  حجم 1 گیگ یکساله 5 هزار تومان برای صندوق پست / اشتراک سالیانه پستچی موبایل 2 هزار تومان / هزینه دریافت هر SMS = 4 تومان + هر MMS = 16 تومان / هزینه ارسال برابر تعرفه / سازگاری با انواع  گوشی، پشتیبانی کلیه گوشی های قدیمی / امکان دریافت خودکار نامه های الکترونیکی جدید به صورت آنلاین بر روی گوشی به شکل SMS و MMS / قابلیت تنظیم برای چندین نشانی پست الکترونیک به صورت همزمان / تنظیم زمانبندی دلخواه جهت دریافت نامه الکترونیک بر روی گوشی / تعریف لیست مجاز و غیرمجاز / امکان ارسال پاسخ به نامه الکترونیک یا ارسال نامه الکترونیک جدید از طریق MMS یا  SMS

 

امکان ارسال پاسخ به نامه الکترونیک =           

شما می توانید از طریق گوشی خود به نامه الکترونیکی دریافتی پاسخ دهید، بدین ترتیب که پس از مشاهده نامه، گزینهReply را انتخاب نموده و متن دلخواه را نوشته و سپس ارسال نمایید. توجه داشته باشید که اگر نوع تحویل نامه های الکترونیکی را در حالت MMS تنظیم کرده باشید، می توانید فایلی را نیز ضمیمه کرده و همراه با متن ارسال نمایید.

 

ارسال نامه الکترونیک جدید از طریق SMS =

ارسال نامه الکترونیک از طریق SMS: برای ارسال نامه الکترونیکی از این طریق، کافیست در یک پیامک به ترتیب:

نشانی صندوق پستی گیرنده

موضوع پیام

متن پیام

را از چپ به راست با علامت دو نقطه «:» بین آن ها و بدون فاصله نوشته و از تلفن همراه خود به شمارۀ ٨۶٠١ ارسال کنید=

متن پیام : موضوع پیام : نشانی صندوق پستی گیرنده

 

برخی فایل های مفید آموزشی جهت مرور یا دانلود =

»  پاسخ به سوالات متداول

»  برای دریافت دفترچه راهنمای خدمات پستچی ایرانسل به صورت فایلPDF  ،  اینجا را کلیک کنید.

»  برای دریافت دفترچه راهنمای رایگان خدمات پستچی ایرانسل از طریق پست، اینجا را کلیک کنید.

 

 

سرویس میل فا =

سرویس میل فا که اگر اشتباه نکنم توی مشهد قرار دارد، سرویس پست الکترونیک (ایمیل) رایگان را در اختیار عموم قرار می داد و با هزینه سالیانه، امکان ارسال ایمیل به موبایل و امکان ارسال ایمیل از طریق موبایل را در اختیار کاربران خود قرار می داد. البته در آخرین مراجعه ما به وبسایت میل فا متاسفانه اعضای جدیدی نمی پذیرند و سرویس ایمیل دهی آن متوقف شده است. البته شما یک سری بزنید، شاید نظرشان تغییر کرده باشد!

 

امکانات =

ارائه ایمیل از نام دلخواه شما ولی با سیستم میل فا : yourname@yourdomain.com

سرویسهای ویژه میل فا به تدریج آماده و اضافه میشوند هم اکنون سرویس ایمیل تجاری آماده ارائه به شرکتها ، سازمانها و اشخاص می باشد. حجم 1 گیگ = ارتقا برای 6 ماه = 8 هزار تومان / همواره باید مبلغ 20000 ریال موجودی اعتبار پیامک در حساب شما موجود باشد / امکان گذاشتن فیلتر / 140 کاراکتر= 17 تومان

 

مزایای سرویس پیامک =

1.  دریافت پیامک اخطار دریافت ایمیل جدید ( هیچ ایمیل مهمی را دیر نخواهید خواند )

2.  ارسال پیامک به دریافت کنندگان ایمیل از طرف شما ( به طور همزمان و به محض ارسال ایمیل جدید به دریافت کنند، ایمیل پیامک بزنید که ایمیل مهمی برای وی فرستاده اید)

3.  ارسال پیامک به لیست دفترچه آدرس شما

4.  قابلیت تنظیم دریافت پیامک برای شاخه های مشخص

5.  تعریف قوانین برای انتقال نامه ها به شاخه های مشخص

6.  تقویم کامل شمسی / قمری / میلادی با تمام وقایع رسمی

7.  امکان ارسال خودکار پیامک برای تمام وقایع سال با یکبار تنظیم

8.  منشی مجازی برای درج انواع رویداد شخصی ( تولد / وقایع شخصی )

9.  ارسال پیامک یادآوری و یا تنظیم جلسات به شما و کسانی که مایل هستید

10.  امکان ارسال ایمیل و پیامک یادآور

11.  دریافت دفترچه آدرس از مایکروسافت اوت لوک ، موبایل و گوگل

 

 

سرویس email2sms.ir =

با مراجعه به صفحه «ثبت ‌نام» شما می‌توانید در سامانه یک حساب ‌کاربری جدید ایجاد کنید، در این صفحه لازم است تا نام کاربری و کلمه عبور خود را مشخص کنید. به عنوان مثال در صورتی که نام کاربری را «username» قرار دهید، آدرس ایمیل شما در سامانه برابر می‌شود با «username@email2sms.ir».

پس از وارد کردن اطلاعات و کلیک برروی دکمه ثبت‌نام، حساب کاربری شما ایجاد شده و به صفحه « تنظیمات اولیه » راهنمایی خواهید شد. شماره همراه خود را به صورت کامل وارد کنید، به عنوان مثال: 09351234567 یا 09121234567

با کلیک بر روی دکمه « ارسال کد تاییدیه » یک کد تاییدیه به شماره همراه شما پیامک خواهد شد. این کد برای تایید اینکه شما صاحب شماره وارد شده هستید یا نه ارسال می‌شود. سپس سامانه از شما درخواست می‌کند تا کد تاییدیه ارسال شده را وارد نمایید، لطفا کد تاییدیه را وارد کنید و روی « بررسی » کلیک کنید.

پیش از پرداخت هرگونه هزینه‌ای، شما می‌توانید امکانات سامانه را برای مدت 3 روز تست نمایید، همچنین در این مدت 10 پیامک رایگان نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت؛ پس از اتمام نسخه آزمایشی جهت ادامه استفاده از خدمات سامانه باید حساب کاربری خود را فعال‌سازی نمایید. هزینه فعال‌سازی خدمات سامانه ماهانه پنج‌هزار تومان می‌باشد، علاوه بر آن باید به تعداد مورد نیازتان بسته‌های پیامک خریداری کنید. هر ۱۰۰ عدد پیامک معادل ۱۵۰۰ تومان محاسبه خواهد شد(هر پیامک ۱۵ تومان). هر ایمیلی که توسط پیامک برای شما ارسال می‌شود بسته به تعداد کارکترهای ایمیل از تعداد پیامک‌های شما کسر خواهد کرد(هر پیامک فارسی 60 کارکتر و هر پیامک انگلیسی 160 کارکتر). همچنین ارسال هر ایمیل از طریق پیامک یک عدد از اعتبار پیامک شما کسر خواهد کرد(بدون توجه به تعداد کارکترهای ایمیل)  در طول دوره فعال‌سازی می‌توانید تا به تعداد نامحدود بسته‌های پیامک خریداری کنید؛ بدیهیست در صورت پایان یافتن پیامک‌های شما دیگر قادر به استفاده از خدمات سامانه نخواهید بود و باید بسته پیامک جدیدی خریداری کنید.

 

 

 

آموزش نحوه Forward کردن در سرویس‌دهندگان مختلف ایمیل =


»  سرویس جیمیل :

ابتدا وارد صفحه اصلی حساب کاربری خود در Gmail شوید و روی عکس چرخ ‌دنده  کلیک کنید.

زبانه Forwarding and POP/IMAP را انتخاب کنید و سپس روی Add new email address کلیک کنید.

حال نشانی ایمیل خود را در سامانه وارد کنید، مثلا: yourname@chmail.ir

اکنون Gmail برای تایید کردن آدرس وارد شده یک ایمیل به نشانی ایمیل شما در سامانه ارسال کرده ‌است، برای بررسی صندوق پستی خود در سامانه چاپار میل با ورود به صفحه ذکر شده در راهنمای موجود، سامانه از شما درخواست نام کاربری و کلمه عبور خواهد کرد، لطفا نام کاربری خود را به صورت کامل وارد کنید، به عنوان مثال: yourname@chmail.ir

پس از وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور خود در سامانه چاپار میل وارد محیط صندوق پستی الکترونیکی خود شده‌اید، حال روی Inbox کلیک کنید تا ایمیل‌های دریافتی خود را مشاهده کنید. همانطوری که میبینید یک ایمیل جدید از طرف Gmail با عنوان Gmail Forwarding Confirmation دریافت نموده‌اید که حاوی کد تاییدیه می‌باشد. لطفا کد تاییدیه را یادداشت کرده و به صفحه Gmail خود بازگردید و کد تاییدیه را وارد کنید.

دقت کنید پس از وارد کردن کد تاییدیه در Gmail، باید گزینه Forward a copy of incoming mail to... را انتخاب کرده و سپس روی Save Changes در پایین صفحه کلیک کنید تا تنظیمات شما ذخیره شوند.

اکنون تمامی ایمیل‌های دریافتی شما از Gmail برای سامانه چاپار میل http://www.chaapaar.ir  نیز ارسال می‌شوند، بنابراین پس از عبور از فیلتر‌های تعریف شده برایتان پیامک می‌شوند.

درصورتیکه نمی‌خواهید تمامی ایمیل‌های Gmail برای آدرس شما در سامانه ارسال شوند، همچنین می‌توانید تا برای عملیات Forward نیز فیلتر تعریف کنید تا فقط ایمیل‌های خاص برای آدرس ایمیل شما در سامانه چاپار میل ارسال شوند.

 

»  سرویس یاهو :

سرویس فخیمه و بخشنده! یاهو Yahoo Mail سرویس Forward ایمیل‌های خود را مختص حساب‌ها کاربری غیر رایگان (Mail Plus) قرار داده است. در اینصورت ایمیل‌های Yahoo را فقط در صورتی می‌توانید از طریق پیامک دریافت کنید که از سرویس غیر رایگان ایمیل یاهو (Mail Plus) استفاده کنید و از آنجا که ما در کشورمان چیزی به نام مستر کارت و ... نداریم، پس بی خیال یاهو شوید و با همان جیمیل کار کنید. چرا که اساساً به تازگی یاهو برای عضوگیری و ارائه سرویس رایگان خود شماره موبایل می خواهد تا کد تاییدیه را ارسال نماید و حتی اگر ایمیل های یاهویی دارید که چند ماهی به آن سر نزدید، باز هم کد تایید موبایل می خواهد و متاسفانه شماره های همراه ایران را پشتیبانی نمی کند (تحریم!). و از آنجا که سرویس اجنبی و استکباری(!) جیمیل این امکان را برای همه شماره های تلفن همراه ایران پیش بینی و پشتیبانی می کند، بهتر است از این سرویس استفاده نمایید.

 

»  سرویس هاتمیل :

ابتدا وارد حساب کاربری خود در هاتمیل Hotmail.com شوید، سپس در بالا سمت راست صفحه روی Options کلیک کنید وMore options را انتخاب کنید.

در صفحه جدید Email Forwarding را انتخاب کنید و سپس Forward your mail to another email account را انتخاب کنید؛ در کادر پایین آدرس ایمیل خود در سامانه چاپار میل را وارد کنید، مثلا: yourname@chmail.ir

سپس تیک گزینه Keep a copy of forwarded messages in your Hotmail inbox را بزنید و روی Save کلیک کنید. اکنون تمامی ایمیل‌های دریافتی شما به ایمیل شما در سامانه چاپار میل ارسال می‌شوند و پس از عبور از فیلتر برایتان پیامک می‌شوند.

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد