KAЯNEME
KAЯNEME

KAЯNEME

معرفی مراکز پژوهشی امریکا

معرفی مراکز پژوهشی امریکا و آدرس های اینترنتی آنها

معرفی مراکز پژوهشی امریکا

شورای روابط خارجی ایالات متحده

WWW.CFR.ORG

شورای روابط خارجی آمریکا، یک نهاد غیر انتفاعی و غیر حزبی است که در جهت افزایش فهم ایالات متحده از مسائل بین المللی و سیاست خارجی فعالیت می نماید. این نهاد در سال 1921 تاسیس گردیده و در پی آن است تا به عنوان تاثیرگذارترین اتاق فکر در زمینه سیاست خارجی در آمریکا شناخته شود.

نشریه دو ماه نامه "فارین افیرز" توسط این مرکز منتشر می گردد و علاوه بر آن گزارشهای دیگری را نیز در قالب کتب و گزارش­های ویژه منتشر می نماید. ریاست این مرکز را هم اکنون "ریچارد هاس" بر عهده دارد.

 

موسسه مطالعاتی بروکینز

http://www.brookings.edu/

یک سازمان غیرانتفاعی غیر جانبدارنه امریکایی از نوع اتاق فکر است که در زمینه تحلیل مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی فعالیت می کند. این موسسه در سال 1916 میلادی تاسیس شده و یکی از قدیمی ترین موسسات در نوع خود می باشد. بسیاری از کارشناسان این موسسه را برترین موسسه غیر دولتی پژوهشی در آمریکا قلمداد میکنند.

  مرکز مطالعاتی پیشرفت آمریکا

www.americanprogress.org/

  معرفی مرکز پیشرفت آمریکا از زبان خود این مرکز: مرکز پیشرفت آمریکا یک موسسه غیر حزبی تحقیقاتی و آموزشی است که خود را وقف ترویج یک آمریکای قوی، عادل و آزاد کرده است که فرصتهای برابر برای همگان را تضمین مینماید. ما تلاش می­کنیم تا راهکارهای پیشرو و عملی برای مسائل داخلی و بینالمللی مهم را یافته و پیشنهادهای سیاستگذاری صحیح را توسعه دهیم.

موسسه مطالعاتی اسپن

www.aspeninstitute.org

  مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی

www.csis.org

   یک مرکز دوحزبی است که در واشنگتن و در سال 1964 بنا نهاده شده است. این مرکز در آغاز به عنوان یک مرکز وابسته به دانشگاه جورج تاون مشغول به فعالیت بود ولیکن این مشارکت در سال 1987 پایان رسید و این مرکز از آن سال به صورت مستقل فعالیت میکند. مطابق با مستندات ارائه شده از سوی این مرکز هدف آن انجام مطالعات استراتژیک و ارائه راهکارهای سیاستگذاری بین المللی است. این مرکز در طول فعالیت 45 ساله خود از اعتبار و ارزش قابل توجهی برخوردار گردیده و تولیدات آن تاثیر روشنی بر اذهان سیاستمداران آمریکایی میگذارد. در حال حاضر این مرکز را می توان جزء پنج موسسه برتر مطالعاتی در آمریکا قلمداد نمود

موسسه مطالعات سیاست گذاری عمومی "امریکن اینترپرایز"

www.aei.org

موسسه "امریکن اینترپرایز" یک موسسه غیر انتفاعی و غیر حزبی تحقیقات سیاست گذاری عمومی است که در زمینه مطالعات حکومتی، سیاسی، اقتصادی و رفاه اجتماعی فعالیت می کند. این موسسه در سال 1943 تاسیس گردیده و به عنوان مرجعی برای متخصصین در زمینه های حقوق، علوم سیاسی، مطالعات دفاعی و سیاست خارجی، مذهب، بهداشت و درمان و ... شناخته می شود. این موسسه از تحقیقات و کنفرانس ها حمایت نموده و کتب، مجلات، مقالات تک پژوهشی و ... را منتشر می نماید

 سرویس تحلیل و ارزیابی واشنگتن

www.thewaas.com

یک منبع اطلاعرسانی در زمینه سیاستگذاری بینالمللی ایالات متحده است که موضوعات سیاسی، نظامی، مالی و بازرگانی را در بر میگیرد. این سرویس رویکرد منحصر به فردی اتخاذ میکند و مخاطب آن خوانندگان جهانی هستند که نیاز به شناخت دقیق، بیطرفانه و مستقلی از اهداف و برنامههای آمریکا دارند. سرویس فوق نیازهای خوانندگان را در اولویت خود قرار میدهد."سرویس تحلیل و ارزیابی واشینگتن" مستقیم سر اصل مطلب میرود و مطالب حاشیهای را کنار میگذارد و تنها به پویش درونی سیاست خارجی آمریکا     میپردازد و به این ترتیب به خوانندگان خود کمک میکند، به قضاوتی معتبر و موثق در زمینه اقدامات آمریکا و نیز تاثیری که این اقدامات بر روی منافع آنها میگذارد، دست پیدا کنند. خوانندگان نشریه فوق را افرادی تشکیل میدهند که در حکومتها، سازمانهای بینالمللی، شرکتهای چند ملیتی، موسسات مالی، بازارهای بورس، اندیشکدهها، رسانههای جمعی و دانشگاهها فعالیت میکنند: مخاطب این نشریه هر کسی میتواند باشد که به نحوی نیازمند درک صحیح از برنامههای آمریکا است. "WAAS" سیاستمداران مجرب آمریکایی و اروپایی را که به مراکز قدرت در واشینگتن دسترسی دارند، گردهم میآورد. این اشخاص پیشتر دارای مناصب دولتی بوده و به همین علت شناخت عمیقی از نحوه شکلگیری سیاستها و نیز چگونگی تصمیمگیریها دارند. نویسندگان گزارش هفتگی واشنگتن مفسرین مجرب موضع­گیریهای آمریکا برای مخاطبین جهانی هستند. حامیان سرویس تحلیل و ارزیابی واشینگتن، شرکت "بلو تک"Blue Tech در سن دیه گو کالیفرنیا، و "ایلاو فوروم"elawforumدر واشینگتن دی. سی. میباشد.

 مرکز مطالعاتی پیو

www.pewresearch.org

 

موسسه هریتیج

www.heritage.org

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد